21. "In Asia." - Quod significet illos qui in luce intelligentiae non constare potest aliunde quam ex idea spirituali, qualis est angelorum, de regionibus hujus telluris; illi cum nominatur Asia percipiunt meridiem, cum nominatur Europa percipiunt septentrionem, et cum Africa percipiunt orientem; et quia per "meridiem" significatur lux intelligentiae clara, ideo per "Asiam" illa lux significatur; hoc quoque mihi datum est percipere, quoties in idea spirituali fui et cogitavi de Asia. Quod talis idea de Asia sit, est quia ecclesia ibi antiquis temporibus fuit, tunc extensa per plures regiones ibi; et ideo illi qui inde in caelo sunt in luce intelligentiae sunt; unde est, cum cogitatur de Asia, quod lux, qualis est in meridie caeli, influat. (Quod antiquis temporibus, et quoque antiquissimis, ecclesia fuerit in Asia, extensa per plura regna ibi, videatur ex Arcanis Caelestibus in opusculo De Nova Hierosolyma et ejus Doctrina, n. 1147; et quod "meridies" significet lucem intelligentiae, in opere De Caeli et Inferno, n. 141-153, ubi agitur De Quatuor Plagis in Caelo.) Verum usque per "Asiam" hic non intelliguntur illi qui in Asia, sed omnes, ubicunque sunt, qui in luce intelligentiae spirituali, sive, quod idem, qui in veris ex bono sunt; qui enim in veris ex bono sunt, in luce intelligentiae spirituali sunt; illi omnes ecclesiam Domini constituunt. (Quod ecclesia Domini etiam apud gentes sit, tametsi in specie ubi Dominus notus est et Verbum legitur, videatur in opere De Caelo et Inferno n. 318-328; et De Nova Hierosolyma et ejus Doctrina, n. 244, 1146.)