137. (Vers. 22.) "Ecce Ego conjiciam illam in lectum, et moechantes cum illa in afflictionem magnam," significat quod sic relinquendi sint in sua doctrina cum falsificationibus, et quod graviter infestandi sint a falsis. - Quod per "lectum" significetur doctrina, mox videbitur; quod per "moechantes" significentur falsificationes veri, videatur supra (n. 134, 136); et quod per "afflictionem" significetur infestatio a falsis (n. 33, 95, 101{1}); inde per "afflictionem magnam" gravis infestatio. Quod "lectus" significet doctrinam, est ex correspondentia, nam sicut corpus cubat in suo lecto, ita mens in sua doctrina: sed per "lectum" significatur doctrina quam sibi quisque vel ex Verbo vel ex propria intelligentia comparat, nam in ea mens ejus quiescit et quasi dormit. Lecti in quibus cubatur in mundo spirituali, non ex alia origine sunt; est illi cuivis lectus secundum quale ejus scientiae et intelligentiae, magnifici sapientibus, viles insipientibus, ac sordidi falsariis. Hoc per "lectum" significatur apud Lucam:
"Dico vobis, in illa nocte erunt duo in Lecto uno: unus acceptabitur, alter relinquetur" (xvii. 34{2});
hoc de Ultimo Judicio; "duo in uno lecto" sunt duo in una doctrina, sed non in simili vita. Apud Johannem:
"Jesus dixit aegroto, Surge, tolle Lectum tuum, et ambula; et sustulit Lectum suum, et ambulavit" (v. 8-12):
et apud Marcum:
"Jesus dixit paralytico, Fili, remissa sunt tibi peccata: et dixit Scribis, Quid facilius est dicere, remissa sunt tibi peccata, an dicere, tolle tuum Lectum et ambula: tunc dixit, Surge, tolle tuum Lectum et ambula; et sustulit Lectum, et exivit ab illis" (ii. 5, 9, 11, 12);
quod hic per "lectum" aliquid significetur, patet, quia Jesus dixit, "Quid facilius est dicere, remissa sunt tibi peccata, an dicere tolle tuum lectum et ambula;" per "portare lectum et ambulare" significatur meditari in doctrina; ita intelligitur in Caelo. Per "lectum" etiam significatur doctrina apud Amos:
"Sicut eripuerit pastor ex ore leonis, ita eripientur filii Israelis habitantes in Samaria in angulo Lecti et in extremitate Spondae" (iii. 12);
"in angulo lecti" et "in extremitate spondae," est remotius a veris et bonis doctrinae. Per "lectum" et "spondam," ac per "cubile," simile significatur alibi (Ut Esaj. xxvii. 20; cap. lvii. 2, 7, 8; Ezech. xxiii. 41; Amos vi. 4; Mich. ii. 1; Psalm. iv. 4; Psalm. xxvi. 4; Psalm. xii. 4 (B.A. 3); Hiob vii. 13; Levit. xv. 4, 5). Quoniam per Jacobum in Propheticis Verbi significatur Ecclesia quoad doctrinam, ideo de illo dicitur Quod "incurvaverit se super caput Lecti" (Genes. xlvii. 31);
Quod cum venit Josephus, "sederit super Lecto" (Genes. xlviii. 2);
Quod "collegerit pedes super Lecto, et exspiraverit" (Genes. xlix. 33). Quoniam per "Jacobum" significatur doctrina Ecclesiae, ideo aliquoties, cum de Jacobo cogitavi, apparuit mihi superius antrorsum vir cubans in lecto. @1 101 pro "100"$ @2 34 pro "35, 36"$