503. Quid "Aegyptus" in Verbo significat, dicetur. "Aegyptus" significat naturalem hominem conjunctum spirituali, et tunc affectionem veri, et inde scientiam et intelligentiam; ac in opposito sensu significat naturalem hominem separatum a spirituali, et tunc fastum propriae intelligentiae, et inde insaniam in spiritualibus. "Aegyptus" significat naturalem hominem conjunctum spirituali, et tunc affectionem veri, et inde scientiam et intelligentiam, in sequentibus locis:
"In dic illo erunt quinque urbes in Terra Aegypti, jurantes Jehovae Zebaoth. In die illo erit Altare Jehovae in medio Terrae Aegypti; tunc notus fiet Jehovah Aegypto, et cognoscent Aegyptii Jehovam in die illo" (Esaj. xix. 18-21{1});
"In die illo erit semita ex Aegypto in Aschurem, ut veniat Aschur in Aegyptum, et Aegyptus in Aschurem, serviantque Aegyptii cum Aschure: in die illo erit Israel trina Aegypto et Aschuri, benedictio in medio Terrae: cui benedicet Jehovah Zebaoth dicendo, Benedictus populus Meus Aegyptus, et Opus manuum Mearum Aschur, et haereditas Mea Israel" (Esaj. xix. 23-25);
Aegyptus ibi est naturale, Aschur est rationale, et Israel est spirituale; haec tria faciunt hominem Ecclesiae. Inde rex Aegypti dictus fuit "Filius sapientum," "Filius regum antiquitatis;" ac Aegyptus dicta "Lapis angularis tribuum" (Esaj. xix. 11, 3); et de Salomone dicitur, Quod "sapientia ejus fuerit prae sapientia Aegyptiorum" (1 Reg. v. 10 (B.A. iv. 30));
Et quod "acceperit filiam Pharaonis in uxorem, et adduxerit illam in urbem Davidis" (1 Reg. iii. 1);
Et quod "aedificaverit filiae Pharaonis domum juxta porticum" (1 Reg. vii. 8);
propterea etiam Josephus delatus est in Aegyptum, et factus est totius terrae Dominator ibi (Gen. xli.). Quoniam "Aegyptus" significabat naturalem hominem quoad affectionem veri, et inde scientiam et intelligentiam, ideo Josephus conjux Mariae ex monito Angelicum Domino infante abivit in Aegyptum (Matth. ii.{2} 14, 15);
secundum praedictionem, "Cum puer Israel, tunc amavi illum, et ex Aegypto vocavi Filium Meum" (Hosch. xi. 1);
"Vitem ex Aegypto proficisci fecisti, plantasti eam, et radicari fecisti radices ejus" (Psalm. lxxx. 9, 10 (B.A. 8, 9));
homo enim nascitur naturalis, fit rationalis, et postea spiritualis; ita vitis ex Aegypto plantatur et radicatur. Propter illam repraesentationem, etiam Abraham peregrinatus est in Aegypto (Gen. xii. 10, seq.);
Et Jacobus cum filiis suis jussus est abire in Aegyptum, et quoque ibi morati sunt (Gen. xlvi., seq.). Inde quoque Terra Canaan, per quam significatur Ecclesia, describitur quoad extensionem suam, Usque ad fluvium Aegypti (Gen. xv. 18; 1 Reg. v. 1 (B.A. iv. 21); Mich. vii. 12);
et Aegyptus aequiparatur Horto Eden, Horto Dei (Ezech. xxx. 2, 8; Gen. xiii. 10);
ac scientiae naturalis hominis vocantur Desiderabilia Aegypti (Dan. xi. 43);
Ac byssus in acupictura ex Aegypto (Ezech. xxvii.{3} 7). (Praeter alibi de Aegypto bene, ut Esaj. xxvii. 12, 13; Ezech. xxix. 13-16; cap. xxxi. 1-8; Hosch. xi. 11; Sach. x. 10, 11; cap. xiv. 16-18; Psalm. lxviii.{4} 32, 33 (B.A. 31, 32); 2 Reg. xix. 23, 24.) "Aegyptus" autem in opposito sensu significat hominem naturalem separatum a spirituali, et tunc factum propriae intelligentiae, et inde insaniam in spiritualibus, in sequentibus locis:
"Quoniam elatum est cor Pharaonis in altitudine sua, et dedit fastigium inter implexa, exscindent eum alieni, et dejicient eum. In die quo descensurus es in Infernum, obtegam super eo abyssum, et in medio praeputiatorum cubabis" (Ezech. xxxi. 10-18);
"Evertentur fundamenta Aegypti; descendet superbia roboris ejus, et devastabuntur urbes ejus in medio urbium desolatarum: dabo ignem in Aegyptum, et dispergam Aegyptum inter gentes, et disjiciam eos in terras" (Ezech. xxx. 1 ad fin.);
"Vae descendentibus in Aegyptum pro auxilio, et non respiciunt ad Sanctum Israelis; nam Aegyptus homo et non Deus, et equi ejus caro et non Spiritus" (Esaj. xxxi. 1, 3);
"Aegyptus sicut flumen ascendit; dicit, Ascendam, obtegam terram, et perdam: ascendite equi, insanite currus, comedet vos gladius, et inebriabitur sanguine; sanatio non tibi" (Jerem. xlvi. 2, 8-11{5});
"Quomodo dicitis ad Pharaonem, Filius sapientum ego, et filius regum antiquitatis: ubi nunc sapientes tui, cognoscant; stulti facti sunt principes Zoanis; seduxerunt Aegyptum, angularem lapidem tribuum; non erit Aegypto opus, quod faciat caput et caudam" (Esaj. xix. 1-17);
"Propheta contra Aegyptum; Balaena magna, quae cubas in medio fluviorum tuorum; quia dixit, Meus fluvius, et ego feci me; ideo dabo hamos in maxillas tuas; et adhaerere faciam piscem fluviorum tuorum squamis tuis, et derelinquam te in deserto: et ideo fiet terra Aegypti solitudo et vastitas" (Ezech. xxix. 1-12). (Praeter alibi, ut Esaj. xxx. 2, 7{6}; Jerem. ii. 17, 18, 36; cap. xlii. 8; Ezech. xvi. 26, 28, 29; cap. xxiii. 2-33; Hosch. vii. 11, 13, 16; cap. ix. 1, 3, 6; cap. xi. 5; cap. xii. 2 (B.A. 1); Joel iv. 19 (B.A. iii. 19): Thren. v. 2, 4, 6, 8; Deutr. xvii. 16; 1 Reg. xiv. 25, 26; 2 Reg. xviii. 21.) Quoniam Aegyptii tales facti sunt, ideo quoad omnia bona et vera Ecclesiae devastati sunt. Devastationes illorum describuntur per miracula ibi facta, quae erant plagae, et significabant totidem cupiditates naturalis hominis separati a spirituali, qui unice agit ex propria intelligentia et ejus fastu. Plagae significativae ejus cupiditatum fuerunt, Quod aquae in flumine conversae sint in sanguinem, ita ut moreretur piscis, et feteret flumen (Exod. vii.);
Quod ex fluviis et stagnis productae sint ranae super Terram Aegypti; quod pulvis terrae versus sit in pediculos; quod colluvies volatilium noxiorum immissa sit (Exod. viii.);
Quod ulcus efflorescens pustulis factum sit super hominem et bestiam; quod pluvia grandinis mixta igne depluerit (Exod. ix.);
Quod locusta immissa sit; quod caligo facta sit in omni terra Aegypti (Exod. x.);
Quod omnia primogenita in terra Aegypti mortua sint (cap. xii.{7});
Et demum, quod Aegyptii submersi sint in Mari Suph (Exod. xiv.), per quod significatur Infernum. Quid per haec omnia in specie significatur, videatur in Arcanis Caelestibus Londini editis, ubi explicata sunt. Inde patet, quid significatur per "Plagas et Morbos Aegypti" (Deutr. vii. 15; cap. xxviii. 60);
quid per "Submergi flumine Aegypti" (Amos viii. 8: cap. ix, 5{8});
et unde est, quod Aegyptus dicatur "Terra servitutis" (Mich. vi. 4);
"Terra Chami" (Psalm. cvi. 22{9}):
Tum "Fornax ferri" (Deutr. iv. 20; 1 Reg. viii. 51{10}). Causa, quod "Aegyptus" significet tam intelligentiam quam insaniam in spiritualibus, erat, quia Ecclesia Antiqua, quae in plura regna Asiae extensa fuerat, etiam in Aegypto fuit, et tunc Aegyptii prae caeteris scientiam correspondentiarum inter spiritualia et naturalia excoluerunt, ut patet ex hieroglyphicis ibi; at vero cum apud illos scientia illa versa est in magicam, et facta idololatrica, tunc intelligentia illorum in spiritualibus facta est insania; inde "Aegyptus" hanc in opposito sensu significat. Ex his videri potest, quid intelligitur per "urbem magnam, quae spiritualiter vocatur Sodoma et Aegyptus." @1 18-21 pro "17 ad 21"$ @2 ii. pro "i."$ @3 xxvii. pro "xxvi."$ @4 lxviii. pro "xlviii."$ @5 8-11 pro "7, 8, 9"$ @6 2, 7 pro "1, 7"$ @7 xii. pro "xi."$ @8 5 pro "15"$ @9 cvi. 22 pro "cxxvi. 23"$ @10 51 pro "5"$