29. "Et lpse Princeps regum terrae." - Quod significet ex quo omne verum ex bono in ecclesia, constat ex significatione "Princeps regum," quod sit a quo omne verum; "princeps" est primarium, et "reges" sunt vera; et quia de Domino, qui hic "Princeps regum" vocatur, est a quo omne verum: (quod "princeps" sit primarium, videatur n. 1482, 2089, 5044; et quod "reds" sint vera, videbitur in explicatione versus sequentis, ubi dicitur, "Et fecit nos reges et sacerdotes," n. 31:) et ex significatione "terrae," quod sit ecclesia, de qua sequitur. Qui non scit sensum internum Verbi, non aliter potest scire quam quod reges totius terrae hic intelligantur; at usque non intelliguntur reges, nec terra, sed per "reges" illi omnes qui in veris ex bonu sunt, et per "terram" ecclesia. (Quod per "terram" significetur ecclesia, multis ostensum est in Arcanis Caelestibus, ex quibus haec ibi videantur: - Quod per "terram" significetur regnum Domini et ecclesia, n. 662, 1066, 1068, 1262, 1413, 2928, 3355, 4447, 4535, 5577, 8011, 9325, 9643: ex causa imprimis, quia per "terram" intelligitur Terra Canaan, et ibi fuerat ecclesia ab antiquissimis temporibus, n. 567, 3686, 4447, 4454, 4516, 4517, 5136, 6516, 9325, 9327: et quia in spirituali sensu per "terram" intelligitur gens quae ibi et ejus cultus, n. 1262. Quod "novum caelum et nova terra" significet ecclesiam in caelis et in terris, n. 1733, 1850, 2117, 2118, 3355, 4535, 10373. Quod per creationem caeli et terrae, in primis capitibus Geneseos, in sensu interno describatur instauratio Ecclesiae Antiquissimae, n. 8891, 9942, 10545: quod "creare" sit instaurare et regenerare, n. 10373. Quod "humus" etiam significet ecclasiam, sed "humus" ex receptione seminum, quae sunt vera, "terra" autem ex gente et ejus cultu, n. 566, (1)1068, 10570. Praeterea "terra," quia significat ecclesiam, etiam significat religiosum, unde etiam idololatricum; ut "Terra Aegypti," "Terra Philisthaeorum," "Terra Chaldaea" et "Babelis," et plures aliae. Quod "terra" significet ecclesiam, etiam paucis ostensum videatur in opusculo De Ultimo Judicio, n. 3, 4.)