Arcana Coelestia (Potts) n. 3021

Previous Number Next Number See English 

3021. `Pone quaeso manum tuam sub femore meo': quod significet obstrictionem ejus quoad potentiam ad bonum amoris conjugialis, constat a significatione `manus' quod sit potentia, de qua n. 878; et a significatione `femoris' quod sit bonum amoris conjugialis, de qua sequitur: quod sit obstrictio ad illam potentiam, constat ex eo quod qui obstringerentur ad aliquod quod esset amoris conjugialis, ab antiquo ritu posuerint manum sub femore illius cui obstringebantur, et sic adjurati sint ab illo, et hoc ex causa quia `femur' significabat amorem conjugialem, et `manus' potentiam seu quantum posset; omnes enim partes corporis humani correspondent spiritualibus et caelestibus in Maximo Homine, qui est caelum, ut n. 2996, 2998 ostensum; et amplius in sequentibus, ex Divina Domini Misericordia, ostendetur; {1}ipsa femora cum lumbis correspondent amori conjugiali; haec antiquissimis fuerunt nota, quare ritus plures illis inde haerunt, inter quos etiam quod ponerent manus sub femore, cum ad quoddam bonum amoris conjugialis obstringerentur; cognitio talium, quae antiquis fuit aestimatissima et inter praecipua scientiae et intelligentiae illorum, hodie prorsus deperdita est, usque adeo ut ne quidem sciatur quod sit aliqua correspondentia, et forte inde miraturi quod talia per illum ritum significentur: hic quia agitur de {2}desponsatione {3}Jishaki filii cum aliqua ex familia Abrahami, et servo seniori dictum ut {4}officio illo fungeretur, ideo {5}hic ritus. [2] Quod `femur' significet amorem conjugialem, ex correspondentia, ut dictum, etiam ab aliis locis in Verbo constare potest, ut ex processu mandato cum mulier accusaretur adulterii a viro suo, apud Mosen, Adjurabit sacerdos mulierem juramento {6}maledictionis, et dicet sacerdos mulieri, Dabit Jehovah temet in {6}maledictionem et in adjurationem in medio populi tui, in dando Jehovah femur tuum cadens, et ventrem tuum tumentem....Cum bibendas dederit ei aquas, et fiet, si polluta et praevaricata praevaricationem in virum suum, et venient in (x)illam aquae maledictae in amaritudines, et tumescet venter ejus, et cadet femur ejus, et erit mulier in {6}obsecrationem in medio populi sui, Num. v 21, 27;

quod `femur caderet' significabat malum amoris conjugialis seu adulterium; cetera quae in eodem processu, quoad singula, specialia rei significabant, sic ut ne minimum sit quod non involvit aliquod, utcumque homo qui absque sancti idea legit Verbum, miraturus cur talia. Ex significatione `femoris' quod sit bonum amoris conjugialis, aliquoties dicitur quod `egressi femur ejus,' ut de Jacobo, (m)Fructificare et multiplicare, gens et coetus gentium erit ex te, et reges ex feminibus tuis exibunt, Gen. xxxv 11:

et alibi,(n) Omnis anima veniens Jacobo ad Aegyptum, egressi femur ejus, Gen. xlvi 26; Exod. i 5:

et de Gideone, Gideoni erant septuaginta filii, egressi femur ejus, Jud. viii 30. [3] Et quia `femora, femina et lumbi' significant illa quae sunt amoris conjugialis, etiam significant illa quae sunt amoris et charitatis, ex causa quia amor conjugialis est fundamentalis omnis amoris, videatur n. 686, 2733, 2737-2739, ex eadem enim origine sunt, nempe ex conjugio caelesti quod est boni et veri, de quibus videantur n. 2727-2759; quod `femur' significet bonum amoris caelestis, et bonum amoris spiritualis, constare potest ab his locis, apud Johannem, Sedens super equo albo, habebat super vestimento suo, et super femore suo, nomen scriptum, Rex regum, et Dominus dominorum, [Apoc.] xix 16;

`sedens super equo albo' quod sit Verbum, ita Dominus Qui Verbum, videatur n. 2760-2762; quod `vestimentum' sit Divinum Verum, n. 2576, {7}ideo dicitur `Rex regum,' n. {8}3009; inde patet quid `femur,' quod nempe Divinum Bonum quod est amoris Ipsius, ex quo etiam vocatur `Dominus dominorum,' n. {8}3004-3011, hoc quia est quali Domini, dicitur quod `haberet super illis nomen scriptum,' `nomen enim significat quale, n. 1896, 2009, 2724, 3006: [4] apud Davidem, Accinge gladium tuum super femur, potens gloria tua et honore, Ps. xlv 4 [A.V. 3];

ubi de Domino; `gladius' pro vero pugnante, n. 2799, `femur' pro bono amoris; `accingere gladium super femur' est quod verum ex quo pugnaret, esset ex bono amoris: apud Esaiam, Erit justitia cingulum lumborum Ipsius, et veritas cingulum feminum Ipsius, xi 5;

ubi etiam de Domino; `justitia quia praedicatur de bono amoris n. 2235, vocatur `cingulum lumborum'; `veritas' {9}quia ex bono, dicitur `cingulum feminum'; ita `lumbi' praedicantur de amore boni, et `femina' de amore veri: [5] apud eundem, Non fessus, et non impingens in Ipso, non dormitabit, et non indormiet, et non solutum est cingulum feminum Ipsius, et non avulsa corrigia calceorum Ipsius, v 27;

de Domino, `cingulum feminum' pro amore veri, ut supra: apud Jeremiam, Jehovah ad illum, quod emeret cingulum lini, et poneret super lumbos, sed per aquam non duceret;...et abiret a Euphratem, et absconderet illud in foramine petrae;...quo facto, cum abiit, et recepit illud e loco,...corruptum erat xiii 1-7;

`cingulum lini' pro vero, {10}repraesentativum quod verum esset ex bono, erat quod `poneret illud super lumbos'; quisque videre potest quod haec repraesentativa sint, quae non sciri possunt quid significant nisi ex correspondentiis, de quibus, ex Divina Domini Misericordi ad finem {11}quorundam capitum; [6] similiter quid significant illa quae visa Ezechieli, Danieli, et Nebuchadnezzari; Ezechieli, Supra expansum, quod supra caput cheruborum, quasi aspectus lapidis sapphiri, similitudo throni; et super similitudine throni similitudo sicut aspectus Hominis super illo superius; et vidi sicut speciem prunae, sicut aspectum ignis intra {12}illam circumcirca; ab aspectu lumborum Ipsius et sursum, et ab aspectu lumborum Ipsius et deorsum, vidi quasi aspectum ignis, et splendorem illi circumcirca sicut aspectum iridis, quae est in nube in dic pluviae, ita aspectus splendoris circumcirca, ita aspectus similitudinis gloriae Jehovae, i 26-28; quod hoc repraesentativum fuerit Domini, ac regni Ipsius, constare potest, et quod `aspectus lumborum sursum et aspectus lumborum deorsum' sit Ipsius amoris, patet a significatione `ignis' quod sit amor, n. 934, et a {13}splendoris et iridis quod sit inde sapientia et intelligentia, n. 1042, 1043, 1053: [7] Danieli, Vir visus illi indutus linteis, et lumbi ejus cincti auro Uphasi, et corpus ejus sicut Tarshish, et facies ejus sicut aspectus fulguris, et oculi ejus sicut lampades ignis, et brachia ejus et pedes ejus sicut splendor aeris laevigati, x [5], 6; quid singula haec, nemini constare potest nisi ex repraesentationibus et illarum correspondentiis, ut quid lumbi, quid corpus, quid facies, oculi, brachia, pedes; ex illis patet quod Domini regnum caeleste ita repraesentatum sit, in quo Divinus amor sunt `lumbi,' `aurum Uphasi' quo cincti, est bonum sapientiae quod ex amore, n. 113, 1551, 1552: [8] Nebuchadnezzari, apud Danielem, Statuae caput erat aurum bonum; pectus et brachia ejus argentum; venter et femora ejus aes; pedes ex parte ferrum, ex parte argilla, ii 32, 33;

per statuam illam status Ecclesiae successivi repraesentati sunt, per `caput quod aurum' primus status, qui fuit caelestis quia amoris in Dominum; per `pectus et brachia quae argentum' secundus {14}status, qui fuit spiritualis quia charitatis erga proximum; per `ventrem et femora quae aes' tertius status, qui fuit boni naturalis quod est `aes,' n. 425, 1551, bonum naturale est amoris seu charitatis erga proximum in gradu infra bonum spirituale; per `pedes qui ferrum et argilla' quartus status, qui fuit veri naturalis quod est `ferrum,' n. 425, 426, et quoque nullius cohaerentiae cum bono, quod est `argilla.' Ex his constare potest quid per femora et lumbos significatur, {15}quod nempe amor conjugialis principaliter, et inde omnis amor genuinus, ut ex adductis locis patet, et quoque ex, Gen. xxxii 26, 32, 33 [A.V. 25, 31, 32]; Esai. xx 2-4; Nahum ii 2 [A.V. 1]; Ps. lxix 24 [A.V. 23]; Exod. xii 11; Luc. xii 35, 36; etiam in opposito sensu {16}amores illis contrarii, nempe sui et mundi, I Reg. ii 5, 6; Esai. xxxii 10, 11; Jer. xxx 6; xlviii 37; Ezech. xxix 7; Amos viii 10. @1 ipsum femur$ @2 dispensatione I$ @3 Isaci$ @4 officia I$ @5 talis$ @6 In this citation S probably meant to distinguish ('alah) and (m'arar), both meaning `curse'. The former occurs in lines 1, 2 and 8, that latter in line 6. In line 2 A alters maledictionem to obsecrationem but this is corrected in I. In lines 6 and 8 we should probably read obsecratae and maledictionem.$ @7 inde etiam$ @8 Neither `Rex regum' nor `Dominus dominorum' appears in the series from 3004 to 3011, but they occur in n. 2760.$ @9 i autem$ @10 significativum$ @11 cap. xxvii-xliii.$ @12 illum I$ @13 splendoris sicut irides. If correct significatione must be understood after a.$ @14 i ejus$ @15 praeter aliis in locis ubi nominantur, ut$ @16 pro amoribus A, amoris for amores I$


This page is part of the Writings of Emanuel Swedenborg

© 2000-2001 The Academy of the New Church