6343. `Tu robur meum': quod significet quod per illam potentia bono, constat ex repraesentatione `Reubenis' qui hic est `tu', quod sit fides intellectu, de qua mox supra n. 6342; et ex significatione `roboris' quod sit potentia quae bono {1}; quod potentiam attinet, nempe potentiam cogitandi et volendi, {2}percipiendi, bonum faciendi, credendi, dissipandi falsa et mala, illa omnis est ex bono per verum, bonum est principale et verum est modo instrumentale, n. (x)3563, 4931, 5623. Quod significetur potentia quae bono, est quia `robur' illam potentiam significat, at `vires' potentiam veri; inde est quod per `principium virium mearum', ut mox sequitur, significetur prima potentia vero; vox enim per quam exprimuntur `vires' in lingua originali, in Verbo praedicatur de vero, at vox per quam exprimitur `robur' praedicatur de bono. [2]Quod Verbum sit sanctum, ac sanctissimum in interioribus suis, patet manifeste ex eo quod in singulis Verbi sit conjugium caeleste, nempe conjugium boni et veri, ita caelum; et quod in intimo sensu in singulis sit conjugium Divini Humani Domini cum regno Ipsius et Ecclesia, immo in supremo sensu quod sit unio Ipsius Divini (c)ac Divini Humani in Domino, haec sanctissima insunt singulis Verbi, manifestum indicium quod Verbum ex Divino descenderit; quod ita sit, constare potest ex eo quod ubi dicitur de bono etiam dicatur de vero, et ubi dicitur de interno etiam dicatur de externo; sunt etiam voces quae constanter significant bonum, et voces quae constanter verum, et voces quae utrumque tam bonum quam verum; et si non significant usque praedicantur de illis aut involvunt illa, ex praedicatione et significatione istarum vocum patet quod in singulis, ut dictum est, sit conjugium boni et veri, hoc est, conjugium caeleste, inque intimo et supremo sensu conjugium Divinum quod in Domino, ita Ipse Dominus; [3]hoc ubivis apparet, sed non evidenter quam in illis locis ubi repetitiones sunt ejusdem rei mutatis solum vocibus; sicut in hoc capite ubi de Reubene, Tu robur meum, et principium virium mearum: tum, excellens eminentia et excellens valore;
ibi `robur' se refert ad bonum et `vires' ad verum; ac ibi `excellens eminentia' se refert ad verum et `excellens valore' ad bonum: pariter in sequente versu de Reubene, Ascendisti cubilia patris tui, tum profanasti, stratum meum ascendit:
similiter in sequentibus de Shimeone et Levi, Maledicta ira eorum quia vehemens, et excandescentia eorum quia dura, dividam eos in Jacobo, et dispergam eos in Israele, vers. 7; ubi `ira' significat aversionem a bono et `excandescentia' aversionem a vero; et `Jacob' est externum Ecclesiae, ac `Israel' est internum ejus: tum de Jehudah, Celebrabunt te fratres tui, . . . incurvabunt se tibi filii patris tui, vers. 8:
porro, Alligat ad vitem asellum suum, et ad vitem praestantem filium asinae suae. Lavit in vino vestimentum suum, et in sanguine uvarum velamen suum, vers. 11:
de Zebulone, Ad portum marium habitabit, et is ad portum navium, vers. 13:
de Dane, Erit serpens super via, serpens jaculus super semita, vers. 17. [4]Similia in Psalmis et apud Prophetas frequenter occurrunt; ut apud Esaiam, Babel non habitabitur in aeternum, non incoletur usque in generationem et generationem. . . . Propinquum est tempus ejus, et veniet, et dies ejus non extrahentur, xiii 20, 22: apud eundem, Quaerite desuper in Libro Jehovae, et legite; Ullum de illis non deerit, unum alterum non desiderabunt; nam ore Ipse praecepit, et spiritus Ipsius Ipse collegit illa. Idemque jecit illis sortem, et manus distribuit illis per normam: usque in aeternum possidebunt illam, in generationem et generationem habitabunt in illa, xxxiv 16, 17;
ita in mille aliis locis; qui non scit quod voces in Verbo significativae spiritualium et caelestium sint, et quod quaedam dicantur de bono, quaedam autem de vero, non aliter credere potest quam quod talia sint repetitiones solum dictae ut impleant, ac ita in se inanes; inde est quod qui sinistre de Verbo cogitant, talia etiam referant inter argumenta contemptus; cum tamen ipsissima Divina inibi recondita sunt, {3}nempe conjugium caeleste, quod est ipsum caelum, et Conjugium Divinum, quod est Ipse Dominus; est hic ille sensus gloria in qua est Dominus, et sensus (x)litteralis est nubes in qua illa gloria, Matth, xxiv 30, Luc. xxi 27; videatur Praefatio ad Gen. xviii, tum n. 5922. @1 i inde per tu robur meum, significatur per fidem potentia bono$ @2 et quoque bonum faciendi ut et credendi, tum$ @3 nempe ipsum caelum, ac in supremo sensu Ipse Dominus; est enim$