886. Quod 'oliva' significet bonum charitatis, constat non solum a significatione 'olivae,' sed etiam a significatione 'olei' in Verbo. Oleum olivae erat, praeter aromata, quo ungebantur sacerdotes et reges; et oleum olivae erat pro lucernis; de illo videatur, Exod. xxx 24; de hoc Exod. xxvii 20; causa quod oleum olivae adhiberetur ad unctiones et lucernas, erat quod repraesentabat omne caeleste, proinde omne bonum amoris et charitatis; oleum enim est ipsum essentiale arboris et quasi anima ejus, sicut caeleste aut bonum amoris et charitatis est ipsum essentiale seu ipsa anima fidei; inde repraesentatio. Quod 'oleum' significet caeleste aut bonum amoris et charitatis, multis ex Verbo confirmari potest, sed quia hic nominatur oliva, solum aliqua loca confirmantia de oliva licet afferre; apud Jeremiam, Olivam virentem, pulchram fructu forma, vocavit Jehovah nomen tuum, xi 26;
ubi ita appellatur Ecclesia Antiquissima seu caelestis, quae fundamentalis erat Ecclesiae Judaicae; quare omnia repraesentativa istius Ecclesiae spectabant caelestia, et per caelestia Dominum: [2] apud Hosheam, Ibunt rami ejus et erit sicut oliva honor ejus, et odor illi sicut Libani, xiv 7 [A.V. 6];
ubi de Ecclesia plantanda, cujus honor est 'oliva,' seu bonum amoris et charitatis, et 'odor sicut Libani' est affectio veri fidei inde; 'Libanus' pro cedris, quae significabant spiritualia seu vera fidei: apud Zachariam, Duae olivae juxta candelabrum, una a dextra lecythi et una juxta sinistram illius:... hi duo filii olei puri, stantes juxta Dominum totius terrae, iv 3, 11, 14;
ubi 'duae olivae' pro caelesti et spirituali, ita pro amore qui est Ecclesiae caelestis, et pro charitate quae est Ecclesiae spiritualis; hae sunt ad dextram et sinistram Domini; 'candelabrum' significat hic, sicut repraesentabat in Ecclesia Judaica, Dominum; 'lucernae' caelestia, ex quibus spiritualia sicut a flamma radii lucis seu lux: apud Davidem, Uxor tua, sicut vitis fructifera in lateribus domus tuae; filii tui sicut plantae olivarum, Ps. cxxviii 3;
ubi 'uxor sicut vitis' pro Ecclesia spirituali; 'filii' pro veris fidei, quae vocantur 'plantae olivarum' quia a bonis charitatis: apud Esaiam, Relinquentur in eo racemationes sicut decussio olivae, duae tresve baccae in capite rami, xvii 6;
ubi de reliquiis apud hominem; 'olivae' pro reliquiis caelestibus: apud Micham, Calcabis olivam, et non unges te oleo; et mustum, et non bibes vinum, vi 15:
et apud Mosen, Vineas plantabis et coles, et vinum non bibes;... olivae erunt tibi in omni termino tuo, et oleo non unges te, Deut. xxviii 39, 40;
ubi de abundantia doctrinalium de bonis et veris fidei quae, quia tales, rejiciebant. Ex his locis constare potest quod 'folium' significet verum fidei, et 'oliva' bonum charitatis; et quod similia significentur per 'folium olivae, quod columba ferebat in ore,' hoc est, quod nunc appareret apud hominem Antiquae Ecclesiae aliquantulum veri fidei ex bono charitatis.