2906. `Anni vitarum Sarae': quod significet cum aliquid verum Divinum in terra superesset, constat ex significatione `anni' quod sit integra periodus quae Ecclesiae a principio ad finem, ita `annorum' quod sint periodi, de quibus mox supra n. 2905; et a significatione `vitarum Sarae' quod sint status quoad verum Divinum, de qua etiam mox supra n. 2904, ita hic quod terminus cum non amplius aliquid verum Divinum superesset; quod etiam a mox praecedentibus sequitur. [2] Quod `annus' significet integrum tempus status Ecclesiae a principio ad finem, seu quod idem, integram periodum, et consequenter `anni' tempora seu periodos intra {1}communem, constare potest ab his locis in Verbo: apud Esaiam, Unxit Jehovah Me ad evangelizandum afflictis, misit Me ad obligandum fractos corde, ad proclamandum captivis libertatem, et vinctis apertionem {2}omnimodam, ad proclamandum annum beneplaciti Jehovae, et diem ultionis Deo nostro, lxi 2;
ubi de Adventu Domini; `annus beneplaciti Jehovae' pro tempore novae' Ecclesiae: apud eundem, Dies ultionis in corde Meo, et annus redemptorum Meorum venit,lxiii 4;
similiter de Adventu Domini; `annus redemptorum' pro tempore novae Ecclesiae: apud eundem, Dies ultionis Jehovae, annus retributionum propter litem Zionis, xxxiv 8;
similiter. [3] Idem tempus etiam vocatur `annus visitationis,' apud Jeremiam, Adducam malum ad viros Anathoth anno visitationis illorum, xi 23:
apud eundem, Adducam super Moabum annum visitationis eorum, xlviii 44:
manifestius apud Ezechielem, A diebus multis visitaberis, in posteritate annorum venies super terram reversam a gladio, congregatam e populis multis, super montes Israelis, qui erunt ad vastitatem jugiter, xxxviii 8;
`posteritas annorum' pro ultimo tempore Ecclesiae quae tunc nulla fit, rejectis illis qui prius ab Ecclesia fuerunt, et receptis aliunde aliis: apud Esaiam, Ita dixit Dominus ad me, In adhuc anno, secundum annos mercenarii, et consumetur omnis gloria Kedaris, xxi 16;
ibi etiam pro ultimo tempore: [4] apud Ezechielem, In sanguine tuo quem effudisti, rea facta es, et in idolis tuis quae fecisti, polluta es, et appropinquare fecisti dies tuos, et venisti usque ad annos tuos, propterea dedi te opprobrium gentibus, et ludibrium omnibus terris, xxii 4;
`venire usque ad annos' pro ad finem quando recedit Dominus ab Ecclesia: apud Esaiam, Nunc locutus est Jehovah, dicendo, In tribus annis, sicut anni mercenarii, et evilescet gloria Moabi in omni multitudine magna, et residuum parum pusillum, xvi 14;
`in tribus annis' etiam pro fine Ecclesiae prioris, quod `tres' sint {3}completum et principium, videatur n. 1825, 2788; [5] simile etiam significant `septem,' tum `septuaginta,' n. 720, 728, 901; inde apud Esaiam, Et erit in die illo, et oblivioni tradetur Tyrus septuaginta annis, secundum dies regis unius: a fine septuaginta annorum erit Tyro secundum canticum meretricis.... Et erit a fine septuaginta annorum, et visitabit Jehovah Tyrum, et redibit ad mercedem meretriciam, xxiii 15, 17;
`septuaginta anni' pro integra periodo, a qua Ecclesia exstitit usque dum exspirat, quae etiam sunt `dies unius regis'; `rex' enim significat verum Ecclesiae, videatur n. 1672, 1728, 2015, 2069. `Septuaginta annorum captivitas' in qua Judaei, simile quoddam etiam involvit, de qua quoque haec apud Jeremiam, Servient gentes hae regi Babelis septuaginta annis, et erit cum impleti septuaginta anni, visitabo super regem Babelis, et super gentem hanc, dictum Jehovae, iniquitatem eorum, xxv 11, 12; xxix 10. [6] Quod `annus' tum etiam anni, sint integra periodus Ecclesiae, seu tempus ejus durationis, constare adhuc potest, apud Malachiam, Ecce mittens angelum Meum, et parabit viam coram {4}Me, et subito veniet ad templum Suum Dominus, Quem vos quaerentes, et angelus foederis quem vos desideratis, ecce venit, dixit Jehovah Zebaoth, et quis sustinet diem Adventus Ipsius? ... tunc dulce erit Jehovae munus Jehudae et Hierosolymae, secundum dies saeculi, et secundum annos antiquos, iii 1, 2, 4;
ubi de Adventu Domini; `dies saeculi' pro Antiquissima Ecclesia, `anni antiqui' pro Antiqua Ecclesia, `munus Jehudae' pro cultu ex amore caelesti, et `munus Hierosolymae' pro cultu ex amore spirituali; quod hic non Jehudah intellectus, nec Hierosolyma, manifeste patet: apud Davidem, Cogitavi dies ab antiquo, et annos saeculorum, Ps. lxxvii 6 [A.V. 5];
ubi `dies ab antiquo, et anni saeculorum' pro iisdem Ecclesiis: adhuc manifestius apud Mosen, Recordare dierum saeculi, intelligite annos generationis et generationis; interroga patrem tuum et indicabit tibi, senes tuos et dicent tibi: cum hereditatem daret Altissimus gentibus, et separaret Ipse filios hominis, Deut. xxxii 7, 8. [7] Quod `annus' et `anni' sit plenum tempus Ecclesiae, etiam patet apud Habakkuk, Jehovah, audivi famam Tuam, timui Jehovah opus Tuum, in medio annorum vivifica illud, in medio annorum notum facias;
in ira misericordiae recorderis: Deus e Temane veniet, et Sanctus e monte Paran, iii 2, 3;
de Adventu Domini; `in medio annorum' pro in plenitudine temporum; quid plenitudo temporum, videatur mox supra n. 2905. [8] Sicut annus et anni significant plenum tempus inter utrumque suum terminum, principium et finem cum praedicantur de regno Domini in terra, hoc est, Ecclesia, ita significant aeternum cum praedicantur de regno Domini in caelo; ut apud Davidem, Deus, in generationem et generationem anni Tui,...et Tu Ipse, et anni Tui non consumentur; filii servorum Tuorum residebunt, et semen illorum coram Te firmabitur, Ps. cii 25, 28, [29] [A.V. 24, 27, 28]:
apud eundem, Dies super dies regis addes, annos Ipsius secundum generationem et generationem; et habitabit aeternum coram Deo, Ps. lxi 7, 8 [A.V. 6, 7];
ubi `anni' pro aeterno, agitur enim de Domino, et de regno Ipsius. [9] Quod agni qui offerebantur in holocaustum et sacrificium, essent filii anni sui, Lev. xii 6; xiv 10; Num. vi 12; vii 15, 21, 27, 33, 39, 45, 51, 57, 63, 69, 75, 81, et alibi, significabant caelestia innocentiae in regno Domini, quae aeterna; inde etiam holocaustum ex vitulis filiis anni, ut gratissimum, memoratur apud Micham vi 6. [10] Quod `annus' in sensu interno non significet annum, etiam constare potest inde quod angeli qui in sensu interno Verbi sunt, non habere possint ideam alicujus anni, sed quia annus est temporis plenum in natura quae mundi, ideo loco anni ideam habent pleni respective ad status Ecclesiae, ac aeterni respective ad status caeli; tempora illis sunt status, n. 1274, 1382, 2625, 2788, 2837. @1 universalem$ @2 Elsewhere S has oculis capto, compare Septuagint and Luke iv 18.$ @3 completum seu finis, ut et principium novum$ @4 Ipso AI but 3142, 3654 etc. have Me as Heb.$