Apocalypse Revealed (Coulsons) n. 343

Previous Number Next Number See English 

343. "Retinentes quatuor ventos terrae, ut non flaret ventus super terram, neque super mare, neque super ullam arborem," significat influxum propiorem et in de fortiorem in inferiora, ubi boni conjuncti erant malis, a Dominio retentum et inhibitum. - Sciendum est, quod Ultimum Judicium existat, dum mali multiplicantur infra Caelos in Mundo spirituum in tantum, ut Angeli in Caelis non possint in statu sui amoris et suae sapientiae subsistere, non enim tunc illis est sustentaculum et fundamentum; et quia hoc ex multiplicatione malorum infra existit, ideo Dominus, ut statum illorum conservet, cum Divino Suo fortius et fortius influit, et hoc fit usque dum non possunt per aliquem influxum conservari, nisi mali infra separentur a bonis; et hoc fit per subsidentiam et appropinquationem Caelorum, et inde influxum fortiorem, usque dum mali illum non sustinent et tunc mali aufugiunt, et se ipsos in Infernum conjiciunt: hoc quoque est, quod in praecedente capite significatur per haec:

"Dicebant montibus et petris, Cadite super nos, et abscondite nos a facie Sedentis super Throno, et ab ira Agni, quia venit dies magnus irae Ejus, et quis potest consistere" (Apoc. vi. 16(, 17)). Nunc ad explicationem: per "quatuor Ventos" significatur influxus Caelorum; per" terram, mare et omnem arborem," significantur omnia inferiora, et quae ibi; per "terram et mare" omnia inferiora, et per "omnem arborem" omnia quae ibi. Quod "Ventus" significet influxum, proprie influxum veri in intellectum, constare potest a sequentibus locis:

"Dixit Dominus Jehovih, A quatuor Ventis veni spiritus, et inspira in occisos hoc, ut vivant" (Ezech. xxxvii.9, 10);

"Visi sunt quatuor Currus," ad quos erant quatuor Equi; "hi sunt quatuor Venti Caelorum" (Sach. vi. 1, 5);

"Oportet vos generari denuo; Ventus ubi vult spirat, et non scis unde venit et quo abit" (Joh. iii. 7, 8{1}); Factor terrae praeparat Orbem per sapientiam Suam, educit Ventum e thesauris Suis" (Jerem. x. 12, 13; cap. li. 15, 16; Psalm. cxxv. 7);

"Jehovah spirare facit Ventum suum, et fluunt aquae; annuntiat Verbum Suum, statuta et judicia Sua" (Psalm. cxlvii. 17-19);

"Laudet Jehovam Ventus procellae faciens Verbum Ipsius" (Psalm. cxlviii. (7,) 8);

Jehovah "facit Angelos Suos Ventos" (Psalm. civ. 3, 4);

Jehovah "vectus super alis Venti" (Psalm. xviii. 11{2} (B.A. 10); Psalm. civ. 3);

"alae venti" sunt Divina Vera quae influunt. Ideo Dominus vocatur "Spiritus narium" (Thren. iv. 20);

et dicitur, quod Inspiraverit in nares Adami animam vitarum (Gen. ii. 7);

Tum, quod "inspiraverit in Discipulos, et dixerit, accipe Spiritum Sanctum" (Joh. xx. 21, 22);

"Spiritus Sanctus" est Divinum Verum procedens a Domino, cujus influxus in discipulos repraesentatus est et inde significatur per quod "inspiraverit in illos." Quod "ventus" et respiratio significent influxum Divini Veri in intellectum, est ex correspondentia pulmonis cum intellectu, de qua videatur in Sapientia Angelica de Divino Amore et Divina Sapientia (n. 371-429). Quoniam propior et fortior influxus Divinus per Caelos dispergit vera apud malos, ideo "ventus" significat dispersionem veri apud illos, et inde conjunctionem illorum cum Inferno, ac interitum; ut videri potest ex his locis:

"Adducam super Elamum quatuor Ventos e quatuor finibus Caelorum, et dispergam eum" (Jerem. xlix. 36):

"Disperges eos, ut Ventus auferat eos, et Procella dissipet eos" (Esaj. xli.{3} 16);

"Flatus Jehovae sicut fluvius sulphuris accendit eos" (Esaj. xxx. 33);

Machinatores iniquitatis "a Flatu Dei pereunt, et a Spiritu nasi Ipsius consumuntur" (Hiob iv. 8, 9);

"Revelata sunt fundamenta Orbis ab increpatione Jehovae, a Flatu spiritus nasi Tui" (Psalm. xviii. 16 (B.A. 15));

"Videns fui in visione, et ecce quatuor Venti irruebant in Mare magnum, et ascendebant quatuor bestiae" (Dan. vii. 2, 3, seq.);

"Ex Procella Jehovae ira exivit, super caput impiorum irruet" (Jerem. xxiii. 19: cap. xxx. 23);

"Deus mi, persequere eos per Procellam Tuam, per Tempestatem Tuam terre" (Psalm. lxxxiii. 16 (B.A. 15));

"Jehovae in Procella et Tempestate via" (Nah. i, 3{4}). Praeter alibi, ut Jerem. xxv. 32: Ezech. xiii. 13; Hosch. viii. 7; Amos i. 14; Sach. ix. 14; Psalm. xi. 6; Psalm. 1. 3; Psalm. lv. 9 (B.A. 8); Psalm. cvii., ubi haec:

Dixit ut flaret Ventus procellae, subsistere fecit Jehovah{5} Procellam, ut silerent fluctus ejus" (vers. 2, 5, 29). Inde patet, quid in Sensu spirituali significatur per haec:

Jesus in navi "increpavit Ventum, et dixit Mari, Obmutesce, et quievit" (Marc. iv. 39{6}; Luc. viii. 23, 24);

per "Mare" hic significatur Infernum, et per "Ventum" influxus inde. Nec aliud quam Influxus fortis significatur per "Ventum Orientalem" (Ezech. xvii. 10; Jerem.{7} xviii. 17; Ezech.{8} xix. 12; Hosch. xiii. 15{9}; Psalm. xlviii. 8 (B.A. 7));

tum per eundem illum Ventum, Quo exsiccabatur Mare Suph (Exod. xiv. 21);

de quo ita Moses:

"A Flatu narium Tuarum coacervatae sunt aquae, spirasti Vento Tuo, contexit eos Mare" (Exod. xv. 8, 10{10}). Ex his nunc constare potest, quod per "retinere quatuor Ventos ne flaret Ventus super terram" significetur retinere et inhibere influxum propiorem et fortiorem in inferiora. @1 7, 8 pro "5"$ @2 11 pro "10, 11"$ @3 xli. pro "xlii."$ @4 3 pro "4"$ @5 Jehovah pro "Deus"$ @6 39 pro "39, 40"$ @7 Jerem. pro "cap."$ @8 Ezech. pro "cap.$ @9 15 pro "15, 39"$ @10 8, 10 pro "8, 9"$


This page is part of the Writings of Emanuel Swedenborg

© 2000-2001 The Academy of the New Church