101. "Et habebitis afflictionem diebus decem," significat quod hoc duraturum sit tempore pleno hoc est, quamdiu in falsis volunt permanere. - "Afflictio" hic significat infestatione in (de quo Supra, n. 33, 95), ita tentationem; ac "dies decem" significant status illius durationem ad plenum; quare sequitur, "Esto fidelis usque ad mortem," per quae significatur receptio et agnitio veritatum, usque dum per illas falsa remota sunt et quasi abolita. Quod "dies decem" significent status durationem usque ad plenum, est quia "dies" significant status, ac "decem" plenum; tempora enim in Verbo significant status (n. 947), ac numeri addunt quale illorum (n. 10{1}). Quoniam "decem" significant plenum, etiam significant multum et multos, tum omne et omnes, ut ex his sequentibus locis constare potest:
"Viri qui viderunt gloriam Meam, tentarunt Me Decem vicibus", (Num xiv. 22);
"Ignominia affecistis me Decem vicibus" (Hiob xix 3{2});
"Deprehensus est Daniel Decem vicibus sapiens super Astrologos" (Dan. i. 20) "Coquent Decem mulieres panem in furno uno" (Levit. xxvi. 26);
"Apprehendent Decem viri ex omnibus linguis gentium alam viri Jehudaei" Sach. viii. 23). Quia "Decem" significant multa, et quoque omnia, ideo Illa quae super tabulis Decalogi a Jehovah scripta sunt, vocantur Decem Verba (Deutr. iv. 13; cap. x. 4) "Decem Verba" sunt omnia vera, includunt enim illa. Et quia "Decem significant omnes et omnia, ideo Dominus comparavit Regnum Caelorum Decem Virginibus (Matth. xxv. 1);
Tum in Parabola dixit de homine nobili. quod dederit servis suis Decem minas ad negotiandum (Luc. xix. 12-27{3}). Multa etiam significantur per Decem cornua bestiae ascendentis ex mari (Dan. vii{4} 7);
Perque Decem cornua, et per Decem diademata super cornubus bestiae etiam ascendentis ex mari (Apoc. xiii. 1);
Tum per Decem cornua Draconis (Apoc. xii. 3);
Et per Decem cornua Bestiae coccineae, super qua mulier sedebat (Apoc. xvii. 3, 7, 12);
per "Decem cornua" significatur multa potentia. Ex significatione numeri "Decem," quod sit plenum, multum, et omne, videri potest, cur institutum est, quod Decima pars ex omni proventu daretur Jehovae, et a Jehovah Aharoni, ac Levitis (Num. xviii. 24, 28; Deutr. xiv. 22);
Tum, quod Abram dederit Malchizedecho Decimas de omnibus (Genes. xiv. 18, 20{5});
per id enim significabatur, quod sic omnia illorum a Jehovah essent, et sanctificata (videatur Malach. iii. 10). Ex his nunc constare potest, quod per habere "afflictionem diebus decem" significetur quod tentatio duratura sit tempore pleno, hoc est, quamdiu in falsis volunt permanere: falsa enim nusquam auferuntur ab homine nolente, sed volente. @1 10 pro "9"$ @2 3 pro "30"$ @3 27 pro "18"$ @4 vii. pro "viii."$ @5 20 pro "19"$