Arcana Coelestia (Elliott) n. 1839

Previous Number Next Number See English 

1839. Quod 'ecce terror tenebrarum magnarum cadens super illum' significet quod tenebrae terribiles essent, et quod tenebrae sint falsitates, constat a significatione 'tenebrarum' quod sint falsitates, de qua mox: status Ecclesiae ante consummationem, seu cum sol es ad occidendum, describitur per 'terrorem tenebrarum magnarum' status autem cum sol occidit, describitur per 'caliginem,' et plura, vers. seq. 17. [2] A Domino ita apud Matthaeum, Sol obscurabitur, et luna non dabit lumen suum, et stellae cadent de caelo, et virtutes caelorum commovebuntur, xxiv 29:

non quod sol mundi obscurabitur, sed caeleste quod est amoris charitatis; nec quod luna, sed spirituale quod est fidei; nec quod stellae cadent de caelo, sed quod cognitiones boni et veri apud hominem Ecclesiae, quae sunt 'virtutes caelorum'; nec in caelo haec, nam caeli nusquam obscuratur, sed in terra. [3] Quod 'terror tenebrarum magnarum caderet super illum' est quod horruerit tantam vastitatem; quantum aliquis in caelestibus amoris, tantus est horror cum percipit consummationem; apud Dominum prae aliis, Qui in ipso amore caelesti et Divino fuit. [4] Quod 'tenebrae' significent falsitates, constat a plurimis locis in Verbo; ut apud Esaiam, Vae ponentibus tenebras in lucem, et lucem in tenebras, v 20;

'tenebrae' pro falsis, et 'lux' pro veris: apud eundem, Spectabit in terram, et ecce tenebrae, angustia, et obtenebrata est, v 30;

'tenebrae' pro falsis, 'lux obtenebrata' pro quod non appareat verum: [5] apud eundem, Ecce tenebrae obtegunt terram, et caligo populos, lx 2: apud Amos, Dies Jehovae ille tenebrarum, et non lux;... non tenebrae dies Jehovae et non lux? et caligo et non splendor v 18, 20:

apud Zephaniam, Propinquus dies Jehovae magnus,... dies excandescentiae dies ille, dies angustiae et coarctationis, dies vastitatis et desolationis, dies tenebrarum et caliginis, dies nubis et opacitatis, i 14, 15;

ubi 'dies Jehovae' pro ultimo tempore et statu Ecclesiae, 'tenebrae et caligo' pro falsis et malis. [6] Dominus quoque falsitates appellat tenebras, apud Matthaeum, Si oculus tuus malus fuerit, totum corpus obtenebratum est; si ergo lumen quod in te est, tenebrae sunt, tenebrae quantae, vi 23;

'tenebrae' pro falsis quae occupant eos qui in cognitionibus, quae quantae sunt prae tenebris illorum, seu gentium, quae non habent cognitiones, intelliguntur: [7] similiter apud eundem, Filii regni ejicientur in tenebras exteriores, viii 12; xxii 13;

'tenebrae exteriores' pro falsitatibus dirioribus eorum qui in Ecclesia sunt, nam ii obtenebrant lucem, et inducunt falsitates contra vera, quod gentes nequeunt: apud Johannem, In Ipso vita erat, et vita erat lux hominum, lux autem in tenebris apparet, sed tenebrae illam non comprehenderunt, i 4, 5;

'tenebrae' pro falsitatibus intra Ecclesiam. Falsitates extra Ecclesiam etiam vocantur tenebrae, sed quae illuminari possunt, [8] de quibus apud Matthaeum, Populus sedens in tenebris vidit lumen magnum, et sedentibus in regione et umbra mortis, lux exorta illis est, iv 16;

'tenebrae' pro falsis ignorantiae quales sunt gentium: [9] apud Johannem, Hoc est judicium, quod lux venit in mundum, sed dilexerunt homines magis tenebras, quam lucem, erant enim opera eorum mala iii 19;

'lux' pro veris, et 'tenebrae' pro falsis; et 'lux' pro Domino quia ab Ipso omne verum, 'tenebrae' pro infernis quia inde omne falsum: [10] apud eundem, Jesus dixit, Ego sum lux mundi; qui Me sequitur, non ambulabit in tenebris viii 12:

apud eundem, Ambulate, quousque lucem habetis, ne tenebrae vos apprehendant; nam qui ambulat in tenebris non scit quorsum abeat.... Ego lux in mundum veni, ut omnis qui credit in Me, in tenebris non maneat, xii (x)35, 46;

'lux' pro Domino, a Quo omne bonum et verum, 'tenebrae' pro falsis, quae a solo Domino discutiuntur. [11] Falsitates ultimorum temporum quae hic 'tenebrae' vocantur seu de quibus praedicatur 'terror tenebrarum magnarum,' repraesentatae sunt et significatae per 'tenebras factas super universam terram, ab hora sexta usque ad nonam'; tum quod tunc 'sol obtenebratus,' quo repraesentatum et significatum quod tunc nullus amor seu nulla fides amplius, Matth. xxvii , Marc. xv 33; Luc. xxiii 44, 45.


This page is part of the Writings of Emanuel Swedenborg

© 2000-2001 The Academy of the New Church