Arcana Coelestia (Elliott) n. 3705

Previous Number Next Number See English 

3705. `Terram qua tu cubans super ea, tibi dabo eam': quod significet bonum in quo esset, quod ex proprio, constat ex significatione `terrae' quod hic sit bonum naturalis, de qua sequitur; ex significatione `qua tu cubans super ea' quod sit in quo esset; et ex significatione `tibi dare eam' quod sit ex proprio, de qua etiam sequitur. Quod `terra' significet bonum naturalis, quod per Jacobum postea repraesentabitur, inde est quia per `terram Canaan' significatur regnum Domini, n. 1413, 1437, 1585, 1607, 1866; et quia significat regnum Domini, etiam in supremo sensu significat Dominum, n. 3038; nam Dominus est omne in omnibus regni Sui, et quicquid ibi non est ab Ipso, et spectat Ipsum, non est regni Ipsius; regnum Domini etiam in Verbo significatur per `caelum et terram,' n. 1733, 1850, 2117, 2118 f.;

sed tunc interius ejus per `caelum,' et exterius per `terram,' n. 82, 1411, 1733, 3355 f.; consequenter in supremo sensu `caelum' significat Dominum quoad Divinum Rationale Ipsius, et `terra' quoad Divinum Naturale; hic ideo, `terra qua tu cubans' significat Bonum Naturalis in quo esset, quod per `Jacobum' repraesentaretur; quod `Jacob' sit Dominus quoad Divinum Naturale, supra pluries dictum;

[2]praeterea, quod terrae significatio sit varia, videatur n. 620, 636, (x)1066, 2571, 3368, 3379; hoc ex causa quia `Canaan,' quae Terra Sancta vocatur, significat regnum Domini in communi, et cum caelum simul nominatur, tunc, ut dictum, caelum significat interius, et terra exterius; et quia ita, etiam significat regnum Domini in terris, hoc est, Ecclesiam, et quia {1}haec, etiam significat hominem qui est regnum Domini aut qui est Ecclesia, ita apud illum caelum quod interius est, et terra quod exterius, seu quod idem, {2}caelum rationale et `terra' naturale, nam rationale est interius apud hominem, et naturale {3}exterius; et quia terra haec significat, etiam significat illud quod facit ut sit regnum Domini, nempe bonum amoris quod ex Divino; inde patet quomodo terrae significatio in Verbo {4}est varia. [3]Quod `dabo tibi' sit ex proprio, constare potest ex significatione `dare' in Verbo, cum praedicatur de Domino; Dominus enim, ut mox supra ostensum, est Divinum Bonum et quoque Divinum Verum, et illud est quod vocatur `Pater,' et hoc quod `Filius'; {5}et quia Divinum Bonum est Ipsius, proinde proprium, sequitur quod per `dare tibi,' cum dicitur a Jehovah, et praedicatur de Domino, sit ex proprio. Inde patet quid in sensu interno significatur per illud quod Dominus toties dixit, quod Pater Ipsi dederit, quod nempe Sibimet Ipsi; ut apud Johannem, Pater glorifica Filium Tuum, ut etiam Filius Tuus glorificet Te, sicut dedisti Ipsi potestatem omnis carnis, ut omne quod dedisti Ipsi, det illis vitam aeternam....Ego Te glorificavi super terra, opus perfeci quod dedisti Mihi ut facerem....Manifestavi Tuum nomen hominibus, quos dedisti Mihi ex mundo; Tui (x)erant, et Mihi illos dedisti ...nunc cognoverunt, quod omnia, quae dedisti Mihi, a Te sint; quia verba, quae dedisti Mihi, dedi eis ...Oro pro illis quos dedisti Mihi, quia Tui erant; omnia namque Mea Tua sunt, et Tua Mea, xvii 1, 2, 4, 6-10{6};

ubi quod `dederit Pater' est quod ex Divino Bono quod Ipsi, ita ex proprio; [4](m)inde constare potest quantum arcani latet in singulis verbis quae Dominus locutus est; {7}tum quantum discrepat sensus litterae a sensu interno, et magis a sensu supremo; {8}quod Dominus ita locutus sit, erat ut homo, qui tunc prorsus nescivit aliquod verum Divinum, usque suo modo verbum capere posset, et sic recipere; et angeli suo modo, hi enim sciebant quod Jehovah {9}ac Ipse unum essent, et quod Pater esset Divinum Bonum, inde quoque sciebant quod cum dixit quod {10}Pater Ipsi daret, esset quod {11}Ipse Sibi dederit, et quod sic ex proprio. @1 illa$ @2 caelum quod Rationalis et terra quod naturalis$ @3 i est$ @4 sit$ @5 A has quoad Essentiam fuit Dominus Divinum Bonum, quia conceptus a Jehovah; at quoad existentiam fuit Divinum Verum, hoc enim ex Divino Bono quod erat Ipsius proprium ex conceptione, fecit Divinum ex propria potentia. There is a line through the part after a Jehovah which looks accidental.$ @6 i et alibi$ @7 et$ @8 sed sensus literae talis est$ @9 unum esset cum Ipso$ @10 daret Ipsi Pater$ @11 Ipsi$


This page is part of the Writings of Emanuel Swedenborg

© 2000-2001 The Academy of the New Church