256. EXPLICATIO.
(Vers. 1.) "Et vidi in dextra Sedentis super Throno Librum scriptum intus et a tergo," significat Dominum quoad Ipsum Divinum Suum ab aeterno, Cui Omnipotentia et Omniscientia, et Qui est Verbum, Qui et status vitae omnium in Caelis et in terris, in omni particulari et in omni communi, ex Se Ipso novit. - Per "Sedentem super Throno" intelligitur Dominus quoad Ipsum Divinum, ex Quo Humanum Ipsius, nam sequitur quod" Agnus acceperit Librum e dextra Sedentis super Throno" (vers. 7), et per "Agnum" intelligitur Dominus quoad Divinum Humanum; per "Librum scriptum intus et a tergo" intelligitur Verbum in omni particulari et in omni communi; per "intus" in omni particulari, et per "a tergo" in omni communi; per "intus et a tergo" intelligitur etiam Verbi Sensus interior, qui est spiritualis, et Sensus ejus exterior qui est naturalis; per "dextram" intelligitur Ipse quoad omnipotentiam et omniscientiam, quia de exploratione omnium in Caelis et in terris, super quos Ultimum Judicium erit, et de separatione eorum, agitur. Quod Dominus ut Verbum sciat status vitae omnium in Caelis et in terris a Se Ipso, est quia est Ipsum Divinum Verum, et Ipsum Divinum Verum ex Se Ipso novit omnia; sed hoc arcanum est, quod in Sapientia Angelica de Divino Amore et Divina Sapientia detectum est. Quod Dominus quoad Ipsum Divinum ab aeterno fuerit Verbum, hoc est, Divinum Verum, patet ab his apud Johannem:
"In principio erat Verbum, et Verbum erat apud Deum, et Deus erat Verbum" (i. 1);
et quod Dominus etiam quoad Humanum factus sit "Verbum," apud eundem:
"Et Verbum Caro factum est" (i. 14). Inde constare potest quid intelligitur per quod Liber fuerit in dextra Sedentis super Throno, et quod Agnus acceperit Librum inde (vers. 7). Quoniam Dominus est Verbum, et Verbum est Divinum Verum, quod in communi facit Caelum et Ecclesiam, et in particulari angelum ut in illo Caelum sit, et hominem ut in illo Ecclesia sit, et quia Verbum hic intelligitur per "Librum," ex quo et secundum quod omnes judicandi sunt, ideo passim dicitur "inscribi Libro," "judicari ex Libro," "deleri ex Libro," ubi de statu vitae aeternae alicujus agitur; ut in his locis:
Antiquus Dierum judicium consedit, "et Libri aperti sunt" (Dan. vii. (9,) 10):
Eripietur populus omnis, qui invenietur "scriptus In Libro" (Dan. xii. (9.));
"Non latuit Te os meum, super Libro Tuo omnes scripti sunt dies, et non unus ex illis deest" (Psalm. cxxxix. 15, 16);
Moses dixit, "Dele me quaeso ex Libro quem scripsisti; et dixit Jehovah, Illum qui peccavit Mihi, delebo e Libro" Exod. xxxi. 32, 33) "Deleantur e Libro vitae, et cum justis non scribantur" (Psalm. lxix. 29 (B.A. 28));
"Vidi quod Libri aperti sint; et Liber alius apertus est, qui est vitae; et judicati sunt mortui juxta ea quae scripta sunt in libris{1} secundum opera illorum, et si quis non inventus est in Libri vitae scriptus, ejectus est in stagnum ignis" (Apoc. xx. 12, 15{2});
"Non ingredientur in Novam Hierosolymam, nisi qui scripti sunt in Libro vitae Agni" (Apoc. xxi. 26 (B.A. 27));
"Adorabunt bestiam omnes, quorum nomina non scripta sunt in Libro vitae Agni" (Apoc. xiii. 8; cap. xvii. 8). Quod per "Librum" intelligatur Verbum, apud Davidem:
"In Volumine Libri scriptum est de Me" (Psalm. xl. 8 (B.A. 7));
et apud Ezechielem:
"Vidi et ecce manus emissa ad me, et in ea Volumen Libri scriptum ante et post" (ii. 9, 10{3});
"Liber verborum Esajae" (Luc. iii. 4):
"Liber psalmorum" (Luc. xx. 42). @1 libris pro "libro"$ @2 12, 15 pro "12, 13, 14"$ @3 9, 10 pro "8, 9"$