3768. Dictum iis quam abominandum hoc sit, cum hic quatuor abominationes nefandae simul concurrant, una abominatio, quod communio uxorum sint maxime abominanda adulteria; secundo quod sub specie sanctitatis hoc agant, et in prophanissimis ponant sanctum, usque adeo, ut sic dispelli diabolum dicant, cum tamen sic intrat diabolus, dando sic remissionem peccatorum; tertio, quod sic relaxant omne conscientiae vinculum, quod facit, ut putriora sint excrementa, quam usquam aliquis concipere queat: quarto quod sic spiritus per homines concumbant cum eorum faeminis; nam spiritus nusquam ita regunt hominem, ut agant hominem, in iis quae corporea sunt, sicut in loquendo, in edendo, in ambulando, in opere conjugii, talia influunt a conatu communi, agunt solum in cogitationes, et in cupiditates, sed nusquam in talia, quare eorum coitus multo abominabilior est, quam Sodomitarum: quod spiritibus eorum, qui spiritum sanctum se dicunt, nunc dictum, et quibus, quod quatuor abominationes tales sint, sicut dicta, ad quae nihil responderunt, nec respondere nunc possunt: scire etiam datum, quod cum concumbunt cum faeminis, vix ii habeant sensum, sed quod tunc spiritu suo sancto agantur, sic ut paene sint extra semet; inde quoque concludunt, num spiritum sanctum adeptae mulieres, cum tunc diabolum, hoc est eorum sacramentum coenae, quod rejecerunt, sicut etiam repraesentatum mihi.