6035. Status spiritualis qualis est respectu ad statum naturalem Status spiritualis in quo sunt omnes spiritus et angeli, innumerabilia habet, quae non cadunt in ideas naturales, et inde non exprimi possunt, hoc scivi, sed usque non potui describere, nunc datum est scire qualis ille status est. 1) * Sit exemplum, man wet at skilnad ar emellan konen, qwin och mans, denne skilnaden formercka de med sina varieteter. - Ja samma skilnad faller in i alla ideer, uti gestus, i tahl, och alt sadant kan exprimeras lingua spirituali. - Samma skilnad faller in uti decoramenter uti husen, at man kan se af dem at der ar frun betydande kopnet. - Sammaledes wisar det sig uti det som utantils ar, sa at man kan se at det liknar arten af det konet. - Sammaledes uti hwart meuble uti hus, och sai alt som tenckas och ses. 2) Hwarfore ock alla kamrar i hus aro sa formerade med fenster, och alla der warande meubler efter derass bruk, efter hustrurs, efter mans, efter jungfrurs, efter barns, efter drengars, sammaledes decoramenter i tak, wid fenster, pa dorar, sa at det och det faller strax in til hwad behof. 3) Alla affectioner, passioner, goda och elaka effigieras likaledes, - och det med alla sina varieteter in specie, sa at hwar species har sitt serskild och alt sadant kan oendligen varieras, och da beholla sin likhet in communi. 4) Sammaledes conjunctionerna emellan affectioner, med oendeli git mehra. 5) Sammaledes i alt hwad man tenckar ifran det ena til det andra som til exempel difficulteter, faciliteter, beswaren, begiaren, nyttorna, med alt annat, de kunna tenckas i redighet, de kunna opskrifwas, de kunna optecknas, de kunna i pricka effigieras ad visum, och ses. 6) Alt sadant kan intet inkomma in ideas cogitationis naturalis, derest icke rationale har sin existence af spirituali. 7) Variationerna af alt som ses, aro ock relativa efter situm ad plagas, hwarfore ock hwar och [en] weta sina stellen och sittia. 8) In tertio coelo innumerabilia plura sistuntur, millena quae ut unum in coelis inferioribus. 9) Possunt aromatum genera et species per ideas et per voces exprimere. 10) Sciunt eiam morbos ex correspondentia, habent medicamenta quae correspondent, et quibus etiam sanantur, omnia tamen ex origine spirituali. 11) Omne quale rei, personae et loci potest ibi nominari, ac ex audito nomine noscitur statim quale cum multis quae inibi, hoc non fieri potest in mundo naturali. * sententiae 1 ad 7 quoad maximam partem suecice in ms. apparentes, latine intelligendae sunt ut sequitur:
1) Sit exemplum, notum est quod differentia sit inter sexus, faemininum et masculinum, hanc differentiam cum varietatibus suis percipiunt. - Imo eadem differentia in omnes ideas incidit, in gestus, in loquelam, et omnia talia lingua spirituali exprimi possunt. - Eadem differentia incidit in decoramenta in domibus, sic ut de iis dici possit, quod ibi faemina sexus valentior sit. - Siiliter se ostendit hoc in eo quod foras est, sic ut dici possit, quod hoc [vel illud] naturae hujus sexus simile sit. - Similiter in omni apparatu in domo, ac ita in omnia quae cogitantur et videntur. 2) Quare etiam omnia conclavia in domo fenestris, et omnibus supellectilibus inibi secundum usum eorum instructa sunt, sic secundum uxoris, secundummariti, secundum puellarum, secundum liberorum, secundum famularum, similiter decoramenta in tecto, in fenestris, super januis, sic ut hoc vel illud statim cuicunque necessitati incidat. 3) Omnes affectiones, passiones, bonae et malae quoque effinguntur, - et hoc cum omnibus varietatibus suis in specie, sic, ut quaevis species suum distinctum habeat et omnia talia infinite variari possint, et usque similitu dinem suam in communi conservare. 4) Similiter conjunctiones inter affectionibus, praeter infinite plura. 5) Similiter in omnibus quae cogitantur ab una [extremitate] ad alteram ut exempli causa difficultates, facilitates, molestiae, cupiditates, usus, praeter alia haec possunt in claritate cogitari, possunt scribi, possunt memorari, in punctulo possunt ad visum effigi, et videri. 6) Omnia talia non intrae possunt in ideas cogitationis naturalis ubi rationale suam existentiam ex spirituali non habet. 7) Variationes omnium, quae videntur, etiam relativae sunt secundum situm ad plagas, quare etiam unusquisque sua loca et suas sedes norunt.